معرفی بهترین روش درمان کبد چرب با طب سنتی، داروی گیاهی چربی کبد

آنچه در این مقاله می خوانید
درمان کبدچرب با طب سنتی داروی گیاهی چربی کبد

بیماری کبد چرب، یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان و مردان می باشد. کبد، یک عضو مهم وحیاتی در بدن همه انسان هاست و به مراقبت زیادی نیاز دارد. این عضو، به طور طبیعی، مقداری چربی تولید می کند. کبد، وظیفه تصفیه خون و سم زدایی بدن را بر عهده دارد. اگر این عضو آسیب ببیند و عملکرد آن دچار مشکل شود، کل بدن تحت تاثیر قرار می گیرد. عادات غذایی و سبک زندگی نادرست، می تواند باعث تجمع بیشتر چربی در کبد شود. اگر این بیماری در مراحل اولیه درمان نشود، خطر ابتلا به سرطان کبد، بیشتر خواهد شد.

خوشبختانه ، با استفاده از طب سنتی و روش های خانگی، می توان این بیماری را درمان کرد.از مهم ترین و بهترین درمان های خانگی کبد چرب، می توان به مصرف زیاد سبزیجات و میوه های تازه، شربت های سنتی و عرقیجات گیاهی اشاره کرد. در این مقاله از سایت آبگین ، سعی کرده ایم تا شما را با معجزه طب سنتی، روش های خانگی و گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب، آشنا کنیم.

طب سنتی و کبد چرب؛ علت چربی کبد چیست؟

همانطور‌‌‌‌­‌ ‌‌که قبلا نیز اشاره شد، کبد چرب از تجمع و رسوب بیش از حد چربی در کبد به وجود می آید. درمان کبد چرب در طب سنتی، به راحتی امکان پذیر است. بیماری کبد چرب، یکی از بیماری های خاموش می باشد و در ابتدا علائم خاصی ندارد و  به مرور زمان، نشانه های آن  ظاهر می شوند.

علت کبد چرب در طب سنتی

از علل کبد چرب در طب سنتی ، می‌توان به  زیاده روی در خوردن غذا، نوشیدن مایعات ناسالم مانند نوشیدنی های گازدار همراه غذا، نوشیدن آب همراه با غذا ، مصرف غذاهای شور ، مصرف بیش از حد شیرینی جات، زیاده روی در خوردن گوشت قرمز، خوردن غذاهای چرب وغیره اشاره کرد.

علاوه بر پرخوری و عادت های غذایی نادرست، عوامل دیگری مانند دیابت ، اضافه وزن، ژنتیک، چربی خون بالا و میکروب های دستگاه گوارش، می توانند باعث ابتلا به این بیماری شوند.

علائم  و نشانه های کبد چرب در طب سنتی

به طور کلی، این بیماری دارای سه سطح می باشد که با نام گرید شناخته می شوند. علائم کبد چرب از نظر طب سنتی ، متفاوت است.

به عنوان مثال کبد چرب گرید1 ، ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد ولی کبد چرب گرید 2 و 3، ممکن است نشانه هایی داشته باشند که در ادامه ، به بررسی هریک از این گرید ها  و علائم آنها پرداخته شده است.

علائم کبدچرب در طب سنتی

کبد چرب گرید 1

کبد چرب گرید1 ، علائم خاصی ندارد. پایین ترین  و رایج ترین سطح این بیماری ، گرید 1 آن می باشد. افراد زیادی به بیماری کبد گرید 1 مبتلا هستند به طوریکه از هر 10 نفر، 6 نفر آنها ممکن است این بیماری را داشته باشند.

کبد چرب گرید2

علائم و نشانه های کبد چرب گرید 2، زودتر آشکار می‌شود. حالت تهوع، خستگی و بی حالی، زردی رنگ پوست و چشم ها، کاهش وزن و غیره، از شایع ترین علائم و نشانه های کبد چرب گرید 2 هستند.

کبد چرب گرید 3

در صورت انباشته شدن بیش از حد چربی در کبد، چربی به سایر اعضای بدن نفوذ خواهد کرد. کبد، دچار التهاب خواهد شد و این باعث می شود تا گردش خون به درستی انجام نشود.تورم رگ های شکم ، زردی رنگ پوست ، بیهوش شدن بیمار ، از کار افتادن کلیه ها، همگی علائم کبد چرب گرید 3 هستند. همانطور که گفته شد، اگر این بیماری در مراحل ابتدایی درمان نشود، به مرور زمان ، چربی های بیشتری روی کبد انباشته خواهد شد و احتمال ابتلا به کبد چرب گرید 3 نیز، بیشتر خواهد شد.گرید 3 ، بالاترین نوع و سطح کبد چرب می باشد که درمان آن، کمی سخت است و روش های سنتی و خانگی، به تنهایی کافی نیستند.

درد شکم

درد شکم اگر در سمت راست و بالای شکم باشد، می تواند نشانه کبد چرب گرید 3 باشد.

زردی چشم

در چربی کبد گرید 3، علاوه بر رنگ پوست، رنگ سفید چشم ها نیز به زرد مایل می شود. پس باید به رنگ پوست و چشم هایتان دقت کنید و در صورت مشاهده این موارد، به یک پزشک مراجعه کنید.

سایر علائم کبد چرب از نظر طب سنتی

مانند هر بیماری دیگر، بیماری کبد چرب هم علائم و نشانه های دقیق و مشخصی ندارد. ما در این مقاله سعی کردیم تا شایع ترین نشانه ها را بیان کنیم. علاوه بر موارد بالا، ممکن است بعضی بیماران، علائم دیگری را نیز تجربه کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

تورم دست ها و پاها

در بین نشانه های کبد چرب گرید 1 و 2 ، معمولا این مورد وجود ندارد ولی در گرید 3 ، که خطرناک ترین سطح چربی کبد می باشد، ورم دست و پاها دیده می شود و معمولا با حالت تهوع و استفراغ همراه است.

خارش پوست

خارش پوست علائم کبد چرب است؟

خارش پوست هم لزوما نشانه کبد چرب نیست و در گرید 1 و 2 دیده نمی شود ولی در گرید 3، ممکن است بعضی افراد آن را تجربه کنند.

جوش صورت

این نشانه نیز ممکن است در بعضی از افراد دیده شود. ممکن است  این جوش ها را،  بعضی از افرادی که به گرید 3  مبتلا هستند، تجربه کنند. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که جوش صورت، از نشانه های اصلی کبد چرب نیست.

درمان کبد چرب در طب سنتی با بهترین نوشیدنی‌های گیاهی

درمان کبد چرب با طب سنتی، به راحتی امکان پذیر است و شما  با استفاده از روش های سنتی ، مانند گیاهان دارویی و عرقیجات ،   می توانید از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید و یا از ابتلا به آن پیشگیری کنید. در ادامه ، به بعضی از بهترین نوشیدنی های گیاهی برای درمان کبد چرب، اشاره شده است.

 درمان کبد چرب با عرقیات

از معروف ترین عرقیات گیاهی برای درمان چربی کبد ، می توان به عرق کاسنی و شاتره اشاره کرد. از دیگر عرقیات گیاهی برای کبد چرب می توان عرق رازیانه ، عرق خار شتر ،عرق خار مریم ، عرق زنجبیل و دارچین را نام برد.

 عرق کاسنی، درمان قطعی کبد چرب در طب سنتی

عرق کاسنی، پر مصرف ترین و مفید ترین عرق گیاهی برای کبد چرب است که تاثیر زیادی در پاکسازی و سم زدایی کبد دارد. عرق کاسنی، حاوی مقدار زیادی زینک، اسید فولیک، آهن، ویتامین های سی و ای می باشد و طبع سردی دارد.

عرق کاسنی اصل کاشان، خرید عرق کاسنی اصل کاشان، قیمت عرق کاسنی اصل کاشان
عرق کاسنی اصل یک لیتری

55,000 تومان

مشاهده محصول

عرق شاتره

یکی از بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب ، عرق شاهتره می باشد. این عرق ، طبعی معتدل دارد. جوش هایی که به دلیل مصرف گرمی زیاد به وجود آمده اند را، از بین می برد. عملکرد کبد را بهبود می بخشد و از به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا، جلوگیری می کند. به دلیل سردی طبع کاسنی ، بهتر است آن را همراه با شاتره که طبعی معتدل دارد، مصرف کنید. کاسنی و شاتره را ترکیب کنید و قبل از هر وعده غذایی ، یک لیوان از آن را بنوشید.

عرق خار مریم

از میان عرقیجات گیاهی، خار مریم نیز جزو بهترین عرق گیاهی برای کبد چرب می‌باشد. سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند؛ علاوه بر آن، برای کاهش وزن و  لاغری موثر است. همچنین، کمک زیادی به کاهش کلسترول خون می کند. از دیگر خواص خار مریم، می توان به کمک به سلامت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و غیره اشاره کرد. همچنین خاصیتی ضد التهاب و آنتی اکسیدانی دارد، در نتیجه به عنوان دارو هم مصرف می‌شود.

عرق خار مریم، قیمت عرق خار مریم، خرید عرق خار مریم
عرق خارمریم اصل یک لیتری

55,000 تومان

مشاهده محصول

داروی گیاهی چربی کبد

داروهای گیاهی، از موادی مانند زردچوبه، کاسنی، خارمریم، چای سبز و غیره تولید می شوند و شرکت های داروسازی در ساخت داروهای خود، از این مواد  طبیعی بهره می گیرند.

شربت های گیاهی برای درمان کبد چرب

شربت سکنجبین، یک شربت گیاهی فوق العاده مفید برای درمان این بیماری است. بهتر است بدانید که سریع ترین راه درمان کبد چرب، نوشیدن شربت سکنجبین می باشد. این نوشیدنی تاثیر سریع و بی نظیری دارد. بهترین زمان مصرف این نوشیدنی، صبح ها و به صورت ناشتا می باشد. همچنین، می توانید آن را یک ساعت بعد از غذا نیز میل کنید.

شربت های گیاهی برای درمان کبد چرب

درمان گیاهی کبد چرب با دمنوش ها

برای درمان گیاهی کبد چرب، استفاده از دمنوش ها را فراموش نکنید. بیماری‌هایی مثل کبد چرب، سردی معده، سرماخوردگی و غیره توسط دمنوش‌های مختلف قابل درمان هستند.

 دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش، یکی از بهترین نوشیدنی های گیاهی، برای درمان کبد چرب می باشد. کبد را پاکسازی می کند و به دفع سموم بدن کمک می کند. برای سلامت قلب، سردرد و گوارش مناسب است، خاصیتی آرامبخش و تسکین دهنده دارد. ضد التهاب و ضد ویروس می باشد.روی حافظه و تمرکز، تاثیر مثبت می گذارد.

چای سبز

دمنوش چای سبز نیز، به عنوان بهترین درمان گیاهی برای  کبد چرب شناخته می شود. چای سبز، از آنتی اکسیدان ها و موادی تشکیل شده است که به سلامت بدن کمک می کند و همچنین تاثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامت سلول های کبد دارد.

دمنوش گل داودی

در طی فرایند سم زدایی ، ممکن است برخی از سلول های کبد آسیب ببینند. دمنوش گل داودی، به کاهش التهاب سلول های کبد کمک می کند و از آن ها در برابر آسیب های مختلف ، محافظت می کند. از دیگر داروی گیاهی برای پاکسازی کبد، می توان به دمنوش مریم گلی و قاصدک نیز اشاره کرد. در کنار درمان کبد چرب از دمنوش گل داودی، می‌توانید یرای درمان فوری سردی معده در خانه استفاده کنید.

درمان خانگی کبد چرب

برای درمان خانگی کبد چرب ، ورزش کنید و هرگز از فعالیت های بدنی غافل نشوید. کبد چرب گرید 1 ، با تغییر عادت های غذایی ناسالم و رعایت برخی موارد، قابل حل است.

به عنوان مثال، باید از مصرف غذاهای پر چرب و کالری زیاد خودداری کنید. مصرف گوشت قرمز را خیلی کمتر کنید. نمک زیاد را از غذاهای خود حذف کنید. از مصرف نوشیدنی های گازدار نیز، پرهیز کنید.

درمان چربی کبد با زردچوبه

برای درمان خانگی کبد چرب، استفاده از زردچوبه ، به شدت توصیه میشود. در کنار اصلاح عادات غذایی ناسالم، حتما از مواد طبیعی، برای پاکسازی کبد استفاده کنید.

زردچوبه، دارای خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی است. در نتیجه عملکرد کبد را بهبود می بخشد. ترکیب زردچوبه با شیر ، می تواند این اثربخشی را چند برابر کند. کافیست یک قاشق پودر زردچوبه را با یک لیوان شیر ترکیب و میل کنید.

درمان طبیعی کبد چرب با سیر و سیب

سیر و سیب ، درمان قطعی کبد چرب گرید 1 هستند. سیب و سیر، خاصیت سم زدایی دارند و به عملکرد بهتر کبد، کمک می کنند. از دیگر بهترین درمان های خانگی برای کبد چرب، می توان به مصرف گردو، کلم، هویج ، چغندر، خرما، عدس، خیار و سایر سبزیجات اشاره کرد. رعایت موارد گفته شده ، برای کبد چرب گرید1 کافیست و نیازی به درمان های دارویی ندارد.

درمان طبیعی کبد چرب با سیر و سیب

سرکه سیب

برای درمان خانگی کبد چرب، از معجزه سرکه سیب, غافل نشوید. سرکه سیب نقش مهمی در چربی سوزی بدن دارد. از تجمع و انباشته شدن بیش از حد چربی در کبد، جلوگیری می کند.

یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای کاهش وزن می باشد. کافیست یک قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم، ترکیب کنید و روزانه دو بار بنوشید.

سرکه سیب طبیعی ، خرید سرکه سیب طبیعی، قیمت سرکه سیب طبیعی
سرکه سیب اصل یک لیتری

79,000 تومان

مشاهده محصول

زنجبیل تازه

زنجبیل، به افزایش متابولیسم بدن کمک بسیار زیادی می کند و این باعث می شود تا بدن چربی کمتری جذب کند. در نتیجه، کبد هم عملکرد بهتری خواهد داشت. سعی کنید دو الی سه بار در هفته, زنجبیل تازه مصرف کنید.

سایر روش های درمان مشکلات کبدی با طب سنتی

افرادی که به  گرید 2 مبتلا هستند , باید از مصرف الکل خودداری کنند. چرا که مصرف بیش از حد الکل ، عامل اصلی ابتلا به این بیماری است. خوشبختانه، کبد چرب گرید 2 نیز، با کنار گذاشتن الکل و تغییر سبک و عادت های غذایی نادرست، قابل درمان است. استفاده از مواد پاکسازی کننده، به دفع سریع تر چربی ها کمک می کند و برای کاهش وزن نیز موثر است.

برای درمان کبد چرب گرید 3 نیز، باید رژیم غذایی سالم داشته باشید. از میوه هایی مانند آووکادو، گریپ فروت، عناب، لیمو ترش، طالبی ، خربزه و سبزیجات تازه استفاده کنید.از پروتئین ها و کربوهیدرات ها غافل نشوید و در کنار آنها، تحت کنترل و مراقبت پزشک باشید.

نتیجه گیری

کبد چرب، یکی از شایع ترین  بیماری هاست که معمولا با رعایت عادت های غذایی و سبک زندگی سالم و درست، قابل درمان است. علاوه بر موارد ذکر شده، از دیگر درمان های کبد چرب در طب سنتی و خانگی، می توان به مصرف ماهی ، گردو و بذر کتان که منبع امگا 3 هستند، اشاره کرد. همچنین مصرف زیاد قهوه، کلم بروکلی ، روغن زیتون ، خاکشیر، غلات و حبوبات نیز، جزو مواد غذایی مفید، برای کبد چرب هستند.

در این نوشته سعی کردیم تا شما را با بهترین روش درمان کبد چرب با طب سنتی آشنا کنیم و انواع دمنوش های گیاهی، عرقیجات گیاهی و خاصیت هر یک از آنها را معرفی کنیم. رعایت موارد گفته شده و مصرف دمنوش ها، عرقیات گیاهی و شربت های گیاهی در کنار مراجعه به پزشک و مصرف دارو، می تواند تا حد زیادی به کنترل و درمان این بیماری کمک کند.

ثبت امتیاز به این محتوا
🔔 در شبکه های اجتماعی آبگین بروز بمانید 😍

پیشنهاد میشه حتما ما رو دنبال کنید 👇👇

ریحانه حسن پور

اینجانب ریحانه حسن پور هستم متولد سال 1373 ساکن شهر اصفهان، قلم در دست گرفتم و مقالات سایت چاپگ را بنگارم….من عضو هیئت مدیره و مدیر روابط عمومی شرکت چاپگ هستم و تحصیلات خودم را در مقطع کارشناسی رشته معماری داخلی گذراندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من